FAQ

FAQ

expondo's FAQ

 

Neuvonta tiedotus

Kuka voi neuvoa minua?

Kun tarvitset neuvoja, voit ottaa yhteyttä meihin täyttämällä yhteydenottolomakkeen. Lisäksi meidät tavoittaa puhelimitse numerosta 09-427 040 74 ma - pe klo. 10:00 - 16:00.

Mitä teen, kun minulla on vaikeuksia maksaa pankki- tai luottokortilla?

Uusi PSD2 tiedottaa, että tulevaisuudessa verkkomaksut vaativat erillisen tunnistusmenetelmän. Tämä lisävahvistus takaa, että olet todella kortin omistaja (etkä joku muu, joka teeskentelee olevasi sinä). Ota yhteyttä pankkiisi ja tiedustele heidän tarjoamistaan ​​tunnistusmenetelmistä. Tämä voi olla tekstiviestillä tai sähköpostilla lähetetty koodi tai pankkisovelluksesi sormenjälki. Kun menetelmä on käytössä, korttimaksusi ovat vieläkin turvallisempia.

Tilaus

Voivatko myös kuluttaja-asiakkaat tilata?

Kyllä, voit tilata myös kuluttuja-asiakkaana. Tilauslomakkeemme ovat sovitettavissa sekä yrittäjä- että kuluttaja-asiakkaille. Valikoimastamme myös kuluttaja löytää itselleen sopivat tuotteet. Otathan meihin yhteyttä yhteysottolomakkeemme kautta tai puhelimitse ma-pe klo. 10-16 numeroon 09-427 040 74 , jos et ole varma tuotteen sopivuudesta omaan käyttötarkoitukseesi.

Voinko perua tilaukseni tai muuttaa sitä?

Kyllä, voit muuttaa tai perua tilauksesi, jos tilaustasi ei ole vielä ehditty laittaa toimitukseen. Peruutusta varten pyydämme sinua ottaamaan yhteyttä yhteydenottolomakkeella tai soittamalla asiakaspalveluumme.

En saanut tilausvahvistusta sähköpostiini tilauksen teon jälkeen. Onko tilaus silti saapunut perille?

Normaalisti saat automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Jos näin ei ole, otathan meihin yhteyttä yhteydenottolomakkeemme kautta. Tällöin työntekijämme tarkastavat tilauksesi.

Maksu

Mitkä maksutavat hyväksytään expondolla?

Meillä on tarjolla laaja valikoima erilaisia maksutapoja. Lisäksi parannamme maksutapavalikoimaamme jatkuvasti. Tietoa maksutavoistamme lyödät täältä

Voinko tilata laskulla?

Asiakkaidemme tyytyväisyys on aina ensimmäisella sijalla meiltä tilattaessa. Pyrimme tekemään tilauksesta ja niiden maksusta mahdollisimman mukavaa ja siksi tarjoamme suomalaisille, ruotsalaisille ja hollantilaisille asiakkaillemme maksutavaksi myös Klarna- laskun.

Valitsin tilaukseen maksutavaksi tilisiirron. Mistä löydän tilinumeronne?

Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi heti tilauksen teon jälkeen. Pankkitietomme löydät sähköpostitse saapuvasta tilausvahvistuksesta.

Miksi maksu luottokortilla epäonnistui, vaikka annoin kaikki tarvittavat tiedot? Mitä voin tehdä?

Ole hyvä ja tarkista, onko antamasi tiedot yhdenmukaisia luottokortissa lukevien tietojesi kanssa ja että olet valinnut oikean luottokortin (Visa tai MasterCard). Jos sinulla on tämänkin jälkeen ongelmia luottokortimaksun kanssa, ole ystävällinen ja ota meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse.

Voinko maksaa ilman alvia ja miten?

Voimme laittaa tilaukseen nettohinnan, kun toimitus on Saksan ulkopuolelle. Tätä varten tarvitsemme y-tunnuksesi sekä laskutusosoitteen sähköpostitse. Tarkastamme niiden voimassaolon VIES.stä (euroopan komissio) ja lähetämme sinulle sähköpostitse uuden tilausvahvistuksen ilman alvia.

Mitä minun pitää huomioida, kun valitsen maksutavaksi Klarna laskun?

Kun haluat maksaa tilauksesi Klarna laskulla ja olet yritysasiakas, huomioithan, että laskutusosoitteen ja toimitusosoitteen on oltava samoja. Lisäksi laskutusosoitteen on oltava y-tunnuksen yhteydessä ilmoitettu osoite. Yrityksesi nimen lisäksi sinun täytyy merkitä etu- ja sukunimesi tilaukseen, jotta tilaus on kattava ja hyväksyttävä.

Lähetys & toimitus

Mihin maihin expondo toimittaa?

Toimitamme Yhdistyneeseen kuningaskuntaan, Belgiaan, Tanskaan, Saksaan, Suomeen, Ranskaan, Unkariin, Irlantiin, Italiaan, Alankomaihin, Itävaltaan, Portugaliin, Ruotsiin, Espanjaan, Tšekin tasavaltaan, Sveitsiin, Norjaan ja Puolaan. expondo.fi-myymälä myy ainoastaan Suomeen. Jos haluat tehdä tilauksen ja toimituksen toiseen maahan, tee tilaus verkkokaupan kyseisellä kielellä. Löydät eri kieliversiot kaupan alalaidasta.

Milloin saan tilaukseni, jos tein sen tänään?

Normaalitoimitus Suomeen kestää 5-7 arkipäivää, kun taas rahtikuljetus voi kestää 5-9 arkipäivää. Huomaa, että tuotteet lähetetään heti maksun saatuamme.

Paljonko postikulut maksavat?

Toimitukset Suomeen ovat maksuttomia

Onko olemassa pikatoimituspalvelua?

Valitettavasti emme voi tarjota pikatoimituksia.

Voinko saada tavarani postilaatikkoon tai pakettiautomaattiin?

Ei, valitettavasti toimitus pakettiautomaattiin tai postilokeroon ei ole mahdollista.

Sain teiltä lähetysvahvistuksen muutama päivä sitten, mutta lähetys ei ole vielä saapunut. Miten voin tarkistaa toimituksen tämänhetkisen tilan?

Saat tilauksesi seurantanumeron sähköpostitse. Tämän avulla voit ottaa yhteyttä kuljetuspalvelun tarjoajaan saadaksesi lisätietoja lähetyksestäsi. Jos tämä ei auta, voit ottaa meihin yhteyttä.

Voinko noutaa tavarat itse?

Ei, tämä ei valitettavasti ole mahdollista. Olemme ainoastaan verkossa toimiva etämyyntiyritys, joten meillä ei ole esittelytiloja, vähittäismyymälöitä tai noutopisteitä.

Onko toimituksissa COVID-19:sta johtuen viivästyksiä?

Koska tilanne Euroopassa on tasautumassa toimituksissa ei juurikaan ilmene viivästyksiä. Lähetämme tavalliseen tapaamme, ja oletamme toimituksien tapahtuvan normaalisti, tai korkeintaan minimaalisilla viivästyksillä. Pysykää terveinä!

Valitus & peruutus

Miten 30 päivän palautusoikeus toimii?

Tarjotaksemme asiakkaillemme mahdollisuuden tutustua kunnolla tilaamiinsa tuotteisiin, olemme päättäneet tarjota 30 päivän vapaaehtoisen palautusoikeuden merkkiemme Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix ja Welbach tuotteille. Edellytys palautusoikeudelle on, että tuote on käyttämätön ja vahingoittumaton ja että se palautetaan alkuperäisessä pakkauksessaan. Me hyvitämme koko kauppahinnan, kun tuote on saapunut varastoomme ja läpäissyt vastaanottotarkastuksen. Lisätietoja sekä palautusosoitteen löydät täältä.

Haluaisin palauttaa tilaamani tavaran lakisääteisen peruutusoikeuden puitteissa. Miten tämä tapahtuu?

Tavaran vaihto on mahdollista vaihto- ja palautusajan sisällä eli 30 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tavaran, otathan yhteyttä meihin yhteydenottolomakkeemme kautta. Tukiosastomme järjestää maksuttoman palautuksen ja saat rahasi takaisin heti, kun tavara on saapunut takaisin varastoomme. Lisätietoja palautusoikeuksista löydät AGS sekä peruutusoikeudesta kohdasta.

Miten voin tehdä valituksen vaurioituneesta tuotteesta?

Otathan reklamaatiotapauksessa yhteyttä meihin yhteydenottolomakkeella. Yritämme mahdollimman pian löytää ratkaisun ongelmaan. Lisätietoja löydät kohdasta: Yleiset sopimusehdot

Lakisääteisen takuun lisäksi tarjoamme sinulle 3 vuoden takuun merkkien Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix ja Welbach uusista tuotteista. Yksityiskohtaiset laatuehdot löydät täältä.

Onko lähelläni huoltopisteitä?

Jotta voisimme tarjota sinulle parasta mahdollista palvelua, olemme sijoittaneet asiakastukemme yhteen toimipaikkaan Saksassa. Jos haluat koneellesi huoltoa tai korjausta, ota yhteyttä asiakastukeemme sähköpostitse osoitteeseen [email protected] ja me huolehdimme lopusta!

Tuotteet

Missä tuotteemme valmistetaan?

Tuotteemme käyvät läpi monia eri valmistusasteita useassa eri maassa. Laitteiden suunnittelu tapahtuu Saksassa ja tuotantoa parhaiten valikoiduissa tehtaissa Kiinassa, jonka jälkeen tuotteille tehdään asianmukaiset laatutestit. Jatkuvien tuotannon aikana tapahtuvien laaduntarkastusten ansiosta voimme tarjota hyvälaatuisia tuotteita matalaan hintaan.

Miten tuotteet pakataan/miten tuotteet lähetetään?

Tavaramme ovat varastossamme lähetysvalmiina. Tuotteen koosta ja painosta riippuu, miten tuotteet pakataan ja lähetetään. Kauppaosastomme voi yksityiskohtaisemmin kertoa, miten kukin tuote pakataan ja lähetetään.

Voinko käydä katsomassa tavaroita jossakin?

Olemme jättäneet kauppa- ja näytteilleasettelutilat pois, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen hinnan. Kuluttaja-asiakkaana sinulla on mahdollisuus palauttaa tavara 14 päivän sisään tavaran vastaanottamisesta. Voit siis rauhassa vakuuttua tuotteidemme laadusta! Jos tuotetta ei ole aktiivisesti käytetty, meillä ei ole tietystikään mitään kaupan purkua vastaan. Mielestämme tämä toimintatapa on näytteilleasettelua parempi vaihtoehto.

Myyttekö myös muita laite verkkokaupassa olevien tuotteiden lisäksi?

Kaikki tuotteemme ovat esillä verkkokaupassamme. Tuotevalikoimamme päivittyy jatkuvasti uusilla tuotteilla ja tuotekategorioilla. Tutustuthan kauppaamme muutaman päivän kuluttua uudestaan. Kategoriassa "uutuudet" esittelemme jatkuvasti uusia tuotteitamme. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse tai yhdeydenottolomakkeella, jos jotain mieleistäsi puuttuu. Laitamme mielellämme ideasi ja toiveesi eteenpäin tuotekehittelyymme.

Asiakastili

Onko minulla oltava asiakastili, jotta voin tilata expondolta?

Voit päättää itse, mikä on sinulle mieluisinta. Me toimimme haluamallasi tavalla. Voit tietysti tilata myös vierailijana, jolloin tilauksesi ja tietosi eivät tallennu. Valitse tällöin tilausta tehdessäsi "tilaan vierailijana". Sinun on mahdollisuus tilata myös puhelimitse tai sähköpostitse, kunhan kerrot meille tilaamasi tuotteen tuotenumeron, määrän, yhteystietosi, kuten laskutus- ja toimitusosoitteen sekä maksutavan.

Mitä etuja asiakastili expondolla minulle tuo?

Asiakastilillä saat useita etuja:

- Nopean ja mukavan tilausprosessin, kun sinun ei joka kerta tarvitse syöttää tietoja uudelleen.

- Voit koska vaan muuttaa asiakastietojasi, kuten käyttäjänimeä, sähköpostiosoitetta, salasanaa sekä laskutus- että toimitusosoitetta.

- Sinulla on pääsy nykyiseen sekä vanhoihin tilaustietoihisi.

- Merkkaamasi tuote varataan sinulle myöhempää tilausta varten, myös sen jälkeen, kun olet poistunut verkkosivulta.

Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden?

Jos olet unohtanut salasanasi, käytä kirjautuaksesi toimintoa "Unohditko salasanan". Saat viestin sähköpostiisi, jonka rekisteröitymisen yhteydessä olet antanut. Viestissä on linkki salasanan vaihtamiseksi. Kun määrität uuden salasanan ei vanha salasana ole enää voimassa. Tämä linkki toimii vain kahden vuorokauden ajan. Tämän jälkeen sinun on tehtävä toiminto uudelleen.

Voinko poistaa asiakastilini?

Asiakastilin poistaminen on koska vaan mahdollista ja voit tehdä sen yhteydenottolomakkeellamme.

Tietosuoja

Mitä tilaukseen antamilleni tiedoille tapahtuu?

Tiedot tallennetaan ja käytetään tilauksenkäsittelyyn. Tämän jälkeen tai asiakastilisi poistamisen jälkeen, tiedot lukitaan ottaen huomioon verolliset ja kaupalliset säilytysoikeudet, jonka jälkeen tiedot poistetaan, jos et erikseen anna lupaa tietojesi käyttämiseen jatkossakin.

Onko tietojeni suoja taattu expondolla?

Me expondolla arvostamme turvallisuutta, kun kyseessä on asiakkaidemme tiedot. Tietoturva-asioissa täytämme kaikki saksalaisen tietoturvanlain säätämät kriteerit ja käytämme uusinta teknologiaa. Täten tilausprosessi on suojattu TLS-sertifikaatilla suojattu. Tämä TLS-salausprotokolla varmistaa sen, ettei tietojasi voida kaapata laittomasti. Lisätietoja tietosuojastamme löydät tästä linkistä.

Annetaanko tietoni eteenpäin?

Kun asioit kaupassamme, voit olla varma, että tietojasi käytetään luottamuksellisesti. Niitä käytetään vain ja ainostaan tilauksen käsittelyssä, maksussa sekä luovutetaan yhteistyökumppaneillemme ainoastaan tavaran toimitusta varten. Tietoja ei käytetä markkinointiin.

Voinko perua antamani luvan tietojeni käyttöön?

Sinulla on oikeus tietää, miten tietosi tallennetaan sekä oikeus tietojen korjaukseen, lukitsemiseen tai poistoon. Jos sinulla on lisäkysymyksiä liittyen henkilökohtaisten tietojesi tutkimiseen, käsittelyyn tai käyttöön, otathan meihin yhteyttä yhteydenottolomaketta käyttäen. Sama päteet myös tietojen muuttamiseen, lukitsemiseen tai poistamiseen sekä siihen, jos haluat perua luvan tietojesin käyttämiseen jatkossakin.

Uutiskirje

Mitä kautta voin tilata uutiskirjeen?

Jokaisen verkkokauppamme sivun alareunasta löydät kohdan "Tilaa uutiskirje." Lisäksi sinun on mahdollisuus tilata uutiskirje käyttäjätilisi kautta.

Voinko myöhemmin perua uutiskirjeen?

Voit milloin tahansa perua uutiskirjeen tilauksen. Tätä varten saat jokaisessa uutiskirjeessä linkin tai voit myös kirjoittaa meille yhteydenottolomaketta käyttäen ja pyytää tilauksen peruutusta. Peruutusilmoituksesi jälkeen, sinut poistetaan välittömästi uutikirjeen saajien listalta.