FAQ

Platzhalterbanner



  • Neuvonta tiedotus

  • Kuka voi neuvoa minua?

    Kun tarvitset neuvoja, voit ottaa asiakaspalveluumme yhteyttä sähköpostitse kirjoittamalla osoitteeseen info@expondo.fi tai täyttämällä yhteydenottolomakkeen. Lisäksi meidät tavoittaa puhelimitse numerosta 09-427 040 74 ma - pe klo. 10:00 - 16:00.

  • Voinko tilata katalogin?

    Koska valikoimamme laajenee koko ajan, olemme päätyneet digitaaliseen tuotekatalogiin, johon päivittyy jatkuvasti myös uusia tuotteita. Voit ladata omien merkkituotteidemme katalogin PDF-dokumenttina täältä. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse info@expondo.fi tai puhelimitse ma-pe klo. 10-16 numeroon 09-427 040 74 , jos et löydä katalogista haluamaasi tuotetta.

  • Tilaus

  • Voivatko myös kuluttaja-asiakkaat tilata?

    Kyllä, voit tilata myös kuluttuja-asiakkaana. Tilauslomakkeemme ovat sovitettavissa sekä yrittäjä- että kuluttaja-asiakkaille. Valikoimastamme myös kuluttaja löytää itselleen sopivat tuotteet. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse info@expondo.fi tai puhelimitse ma-pe klo. 10-16 numeroon 09-427 040 74 , jos et ole varma tuotteen sopivuudesta omaan käyttötarkoitukseesi.

  • Voinko perua tilaukseni tai muuttaa sitä?

    Kyllä, voit muuttaa tai perua tilauksesi, jos tilaustasi ei ole vielä ehditty laittaa toimitukseen. Peruutusta varten pyydämme sinua ottaamaan yhteyttä yhteydenottolomakkeella, sähköpostitse tai soittamalla asiakaspalveluumme.

  • En saanut tilausvahvistusta sähköpostiini tilauksen teon jälkeen. Onko tilaus silti saapunut perille?

    Normaalisti saat automaattisen tilausvahvistuksen sähköpostiisi. Jos näin ei ole, otathan yhteytt asiakaspalveluumme. Tällöin työntekijämme tarkastavat tilauksesi.

  • Maksu

  • Mitkä maksutavat hyväksytään expondolla?

    Meillä on tarjolla laaja valikoima erilaisia maksutapoja. Lisäksi parannamme maksutapavalikoimaamme jatkuvasti. Tietoa maksutavoistamme lyödät täältä

  • Voinko tilata laskulla?

    Asiakkaidemme tyytyväisyys on aina ensimmäisella sijalla meiltä tilattaessa. Pyrimme tekemään tilauksesta ja niiden maksusta mahdollisimman mukavaa ja siksi tarjoamme suomalaisille, ruotsalaisille ja hollantilaisille asiakkaillemme maksutavaksi myös Klarna- laskun.

  • Valitsin tilaukseen maksutavaksi tilisiirron. Mistä löydän tilinumeronne?

    Saat tilausvahvistuksen sähköpostiisi heti tilauksen teon jälkeen. Pankkitietomme löydät sähköpostitse saapuvasta tilausvahvistuksesta.

  • Miksi maksu luottokortilla epäonnistui, vaikka annoin kaikki tarvittavat tiedot? Mitä voin tehdä?

    Ole hyvä ja tarkista, onko antamasi tiedot yhdenmukaisia luottokortissa lukevien tietojesi kanssa ja että olet valinnut oikean luottokortin (Visa tai MasterCard). Jos sinulla on tämänkin jälkeen ongelmia luottokortimaksun kanssa, ole ystävällinen ja ota meihin yhteyttä puhelimitse tai sähköpostitse.

  • Voinko maksaa ilman alvia ja miten?

    Voimme laittaa tilaukseen nettohinnan, kun toimitus on Saksan ulkopuolelle. Tätä varten tarvitsemme y-tunnuksesi sekä laskutusosoitteen sähköpostitse. Tarkastamme niiden voimassaolon VIES.stä (euroopan komissio) ja lähetämme sinulle sähköpostitse uuden tilausvahvistuksen ilman alvia.

  • Mitä minun pitää huomioida, kun valitsen maksutavaksi Klarna laskun?

    Kun haluat maksaa tilauksesi Klarna laskulla ja olet yritysasiakas, huomioithan, että laskutusosoitteen ja toimitusosoitteen on oltava samoja. Lisäksi laskutusosoitteen on oltava y-tunnuksen yhteydessä ilmoitettu osoite. Yrityksesi nimen lisäksi sinun täytyy merkitä etu- ja sukunimesi tilaukseen, jotta tilaus on kattava ja hyväksyttävä.

  • Lähetys & toimitus

  • Mihin maihin expondo toimittaa?

    Toimitamme Suomeen ja Saksaan.

  • Koska saan tavaran, jos tilaan sen tänään?

    Tämä on riippuvainen muutamasta tekijästä. Normaalitoimitus kestää 5-8 arkipäivää ja rahtikuljetus 9-12 arkipäivää. Kun tilaus on tehty ja olet saanut tilausvahvistuksen sähköpostitse, on tilaus jo hyvällä mallilla.Tietoa toimituksesta löydät täältä. Pääsääntöisesti verkkokaupasta ostettuna on voimassa: odotamme maksun saapumista ennen kuin laitamme tuotteen toimitukseen. Jos valitset maksutavaksi SEPA-tilisiirron, huomioithan pankin tarvitsevat työpäivät.

  • Kuinka paljon toimitus maksaa?

    Toimitus on maksuton.

  • Onko Express-toimitus mahdollinen

    Valitettavasti emme voi tarjota Express-toimitusta, mutta voimme laittaa tilauksen toimitukseen välittömästi, kun olemme vastaanottaneet maksun. Ennakoivat toimitusajat on ilmoitettu erikseen jokaisen tuotteen kohdalla.

  • Voinko vaikuttaa rahtikuljetuksen saapumisajankohtaan?

    Kuljetuspalvelu ottaa sinuun yhteyttä joko puhelimitse tai sähköpostitse.Kuten myös normaalin lähetyksen yhteydessä saat lisäksi lähetystunnuksen tilauksesi lähetyksen seurantaan.

  • Sain muutama päivä sitten tiedon, että tilaukseni laitettiin toimitukseen, tilaus ei kuitenkaan ole vielä saapunut luokseni. Miten voin tarkastaa toimituksen tämän hetkisen tilan?

    Saat lähetysnumeron sähköpostitse.Tällä numerolla voit ottaa yhteyttä kuljetuspalveluun ja pyytää lisätietoa toimitukseen liittyen. Jos kuljetuspalvelu ei tarjoa haluamaasi tietoa, voit ottaa meihin yhteyttä.

  • Voinko noutaa tavaran itse jostakin?

    Et, se ei ole valitettavasti mahdollista. Olemme puhtaasti verkkokauppa, joten meillä ei ole näytteilleasettelu- tai noutopisteitä.

  • Valitus & peruutus

  • Miten 100 päivän palautusoikeus toimii?

    Tarjotaksemme asiakkaillemme mahdollisuuden tutustua kunnolla tilaamiinsa tuotteisiin, olemme päättäneet tarjota 100 päivän vapaaehtoisen palautusoikeuden merkkiemme Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix ja Welbach tuotteille. Edellytys palautusoikeudelle on, että tuote on käyttämätön ja vahingoittumaton ja että se palautetaan alkuperäisessä pakkauksessaan. Me hyvitämme koko kauppahinnan, kun tuote on saapunut varastoomme ja läpäissyt vastaanottotarkastuksen. Lisätietoja sekä palautusosoitteen löydät täältä.

  • Haluaisin palauttaa tilaamani tavaran lakisääteisen peruutusoikeuden puitteissa. Miten tämä tapahtuu?

    Tavaran vaihto on mahdollista vaihto- ja palautusajan sisällä eli 14 päivän sisällä tavaran vastaanottamisesta. Jos haluat palauttaa tavaran, otathan yhteyttä sähköpostiosoitteeseen tuki@expondo.fi . Tukiosastomme järjestää maksuttoman palautuksen ja saat rahasi takaisin heti, kun tavara on saapunut takaisin varastoomme. Lisätietoja palautusoikeuksista löydät AGS sekä peruutusoikeudesta kohdasta.

  • Miten voin tehdä valituksen vaurioituneesta tuotteesta?

    Otathan reklamaatiotapauksessa yhteyttä asiakastukeen. Asiakastukeen saat yhteyden sähköpostitse tuki@expondo.fi. Yritämme mahdollimman pian löytää ratkaisun ongelmaan. <http://www.expondo.fi/sopimusehdot/>Lisätietoja löydät kohdasta.

    Lakisääteisen takuun lisäksi tarjoamme sinulle 3 vuoden takuun merkkien Goldbrunn, MSW Motor Technics, Physa, Royal Catering, StaMony, Stamos Soldering, Stamos Welding, Steinberg Systems, Ulsonix ja Welbach uusista tuotteista. Yksityiskohtaiset laatuehdot löydät täältä.

  • Onko lähelläni huoltopisteitä?

    Jotta voisimme tarjota sinulle parasta mahdollista palvelua, olemme sijoittaneet asiakastukemme yhteen toimipaikkaan Saksassa. Jos haluat koneellesi huoltoa tai korjausta, ota yhteyttä asiakastukeemme sähköpostitse osoitteeseen tuki@expondo.fi ja me huolehdimme lopusta!

  • Tuotteet

  • Missä tuotteemme valmistetaan?

    Tuotteemme käyvät läpi monia eri valmistusasteita useassa eri maassa. Laitteiden suunnittelu tapahtuu Saksassa ja tuotantoa parhaiten valikoiduissa tehtaissa Kiinassa, jonka jälkeen tuotteille tehdään asianmukaiset laatutestit. Jatkuvien tuotannon aikana tapahtuvien laaduntarkastusten ansiosta voimme tarjota hyvälaatuisia tuotteita matalaan hintaan.

  • Miten tuotteet pakataan/miten tuotteet lähetetään?

    Tavaramme ovat varastossamme lähetysvalmiina. Tuotteen koosta ja painosta riippuu, miten tuotteet pakataan ja lähetetään. Kauppaosastomme voi yksityiskohtaisemmin kertoa, miten kukin tuote pakataan ja lähetetään.

  • Voinko käydä katsomassa tavaroita jossakin?

    Olemme jättäneet kauppa- ja näytteilleasettelutilat pois, jotta voimme tarjota sinulle parhaan mahdollisen hinnan. Kuluttaja-asiakkaana sinulla on mahdollisuus palauttaa tavara 14 päivän sisään tavaran vastaanottamisesta. Voit siis rauhassa vakuuttua tuotteidemme laadusta! Jos tuotetta ei ole aktiivisesti käytetty, meillä ei ole tietystikään mitään kaupan purkua vastaan. Mielestämme tämä toimintatapa on näytteilleasettelua parempi vaihtoehto.

  • Myyttekö myös muita laite verkkokaupassa olevien tuotteiden lisäksi?

    Kaikki tuotteemme ovat esillä verkkokaupassamme. Tuotevalikoimamme päivittyy jatkuvasti uusilla tuotteilla ja tuotekategorioilla. Tutustuthan kauppaamme muutaman päivän kuluttua uudestaan. Kategoriassa "uutuudet" esittelemme jatkuvasti uusia tuotteitamme. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse tai yhdeydenottolomakkeella, jos jotain mieleistäsi puuttuu. Laitamme mielellämme ideasi ja toiveesi eteenpäin tuotekehittelyymme.

  • Asiakastili

  • Onko minulla oltava asiakastili, jotta voin tilata expondolta?

    Voit päättää itse, mikä on sinulle mieluisinta. Me toimimme haluamallasi tavalla. Voit tietysti tilata myös vierailijana, jolloin tilauksesi ja tietosi eivät tallennu. Valitse tällöin tilausta tehdessäsi "tilaan vierailijana". Sinun on mahdollisuus tilata myös puhelimitse tai sähköpostitse, kunhan kerrot meille tilaamasi tuotteen tuotenumeron, määrän, yhteystietosi, kuten laskutus- ja toimitusosoitteen sekä maksutavan.

  • Mitä etuja asiakastili expondolla minulle tuo?

    Asiakastilillä saat useita etuja:

    - Nopean ja mukavan tilausprosessin, kun sinun ei joka kerta tarvitse syöttää tietoja uudelleen.

    - Voit koska vaan muuttaa asiakastietojasi, kuten käyttäjänimeä, sähköpostiosoitetta, salasanaa sekä laskutus- että toimitusosoitetta.

    - Sinulla on pääsy nykyiseen sekä vanhoihin tilaustietoihisi.

    - Merkkaamasi tuote varataan sinulle myöhempää tilausta varten, myös sen jälkeen, kun olet poistunut verkkosivulta.

  • Olen unohtanut salasanani. Miten saan uuden?

    Jos olet unohtanut salasanasi, käytä kirjautuaksesi toimintoa "Unohditko salasanan". Saat viestin sähköpostiisi, jonka rekisteröitymisen yhteydessä olet antanut. Viestissä on linkki salasanan vaihtamiseksi. Kun määrität uuden salasanan ei vanha salasana ole enää voimassa. Tämä linkki toimii vain kahden vuorokauden ajan. Tämän jälkeen sinun on tehtävä toiminto uudelleen.

  • Voinko poistaa asiakastilini?

    Asiakastilin poistaminen on koska vaan mahdollista ja voit tehdä sen yhteydenottolomakkeellamme.

  • Tietosuoja

  • Mitä tilaukseen antamilleni tiedoille tapahtuu?

    Tiedot tallennetaan ja käytetään tilauksenkäsittelyyn. Tämän jälkeen tai asiakastilisi poistamisen jälkeen, tiedot lukitaan ottaen huomioon verolliset ja kaupalliset säilytysoikeudet, jonka jälkeen tiedot poistetaan, jos et erikseen anna lupaa tietojesi käyttämiseen jatkossakin.

  • Onko tietojeni suoja taattu expondolla?

    Me expondolla arvostamme turvallisuutta, kun kyseessä on asiakkaidemme tiedot. Tietoturva-asioissa täytämme kaikki saksalaisen tietoturvanlain säätämät kriteerit ja käytämme uusinta teknologiaa. Täten tilausprosessi on suojattu TLS-sertifikaatilla suojattu. Tämä TLS-salausprotokolla varmistaa sen, ettei tietojasi voida kaapata laittomasti. Lisätietoja tietosuojastamme löydät tästä linkistä.

  • Annetaanko tietoni eteenpäin?

    Kun asioit kaupassamme, voit olla varma, että tietojasi käytetään luottamuksellisesti. Niitä käytetään vain ja ainostaan tilauksen käsittelyssä, maksussa sekä luovutetaan yhteistyökumppaneillemme ainoastaan tavaran toimitusta varten. Tietoja ei käytetä markkinointiin.

  • Voinko perua antamani luvan tietojeni käyttöön?

    Sinulla on oikeus tietää, miten tietosi tallennetaan sekä oikeus tietojen korjaukseen, lukitsemiseen tai poistoon. Jos sinulla on lisäkysymyksiä liittyen henkilökohtaisten tietojesi tutkimiseen, käsittelyyn tai käyttöön, otathan meihin yhteyttä sähköpostitse (info@expondo.fi) tai käytäthän yhteydenottolomaketta. Sama päteet myös tietojen muuttamiseen, lukitsemiseen tai poistamiseen sekä siihen, jos haluat perua luvan tietojesin käyttämiseen jatkossakin.

  • Uutiskirje

  • Mitä kautta voin tilata uutiskirjeen?

    Jokaisen verkkokauppamme sivun alareunasta löydät kohdan "Tilaa uutiskirje." Lisäksi sinun on mahdollisuus tilata uutiskirje käyttäjätilisi kautta.

  • Voinko myöhemmin perua uutiskirjeen?

    Voit milloin tahansa perua uutiskirjeen tilauksen. Tätä varten saat jokaisessa uutiskirjeessä linkin tai voit myös kirjoittaa meille viestin ja pyytää tilauksen peruutusta. Peruutusilmoituksesi jälkeen, sinut poistetaan välittömästi uutikirjeen saajien listalta.

 

  • Yhteystiedot
    Phone

    09-427 040 74
    Ma – Pe 10:00 – 16:00
    Expondo Blog

    Mail

    info@expondo.fi
    Vastaamme viestiinne mahdollisimman pian.
  • Maksu
    Maksa nopeasti ja turvallisesti
    PayPal PayPal Direct Mastercard Visa Vorkasse Klarna Visa Electron