Akkulaturi-apukäynnistin - 12/24 V - 70 A - kompakti
Jos ajat vain lyhyitä aikoja kerrallaan, kolmesta viiteen minuuttiin, autosi akku ei lataudu kunnolla. Etenkin talvisin tällä on hyvin epäsuotuisa vaikutus sen suorituskykyyn. MSW:n ammattikäyttöön suunniteltu kompakti akkulaturi soveltuu hyvin apuvälineeksi lyijyakkujen mutkattomaan käynnistykseen korjaamoissa tai yksityisissä autotalleissa. Laturin aritmeettinen varausvirta on jopa 70 ampeeria.
Akkulaturissa S-CHARGER-45A.2 on erittäin hyödyllinen apukäynnistystoiminto. Olipa kyseessä bensiinimoottorin käynnistys tai dieselmoottorin hehkutus, apukäynnistimellä olet varautunut kaikkiin tilanteisiin. Laturin enintään 320 A:n apukäynnistysvirta takaa, että moottori käynnistyy, vaikka akku olisi tyhjä. Varsinkin korjaamoissa moottorit käynnistetään usein vain lyhyiksi ajoiksi kerrallaan, mikä tarkoittaa sitä, että akku ei pysty latautumaan. Tämä laite on nopea käynnistysapuväline, jonka virrankulutus tässä toimenpiteessä on enintään 8 W.
Tämä laturi on erittäin luotettava apuväline nimelliskapasiteetiltaan akkujen 50 - 500 Ah:n akkujen lataamiseen. Tehokkaalla 70 A:n latausvirrallaan se toimii erityisen nopeasti. Laite sopeutuu suurempienkin ajoneuvojen kuten kuorma-autojen jännitteisiin, koska sen lähtöjännite on joko 12 V tai 24 V. Näin akku on nopeasti käyttövalmis lataamisen jälkeen.
Tämän akkulaturin vahvuus on myös sen suunnittelu. Ammattikäytössä mekaanikon työpaikalla sen rakenne osoittaa erityisen kätevyytensä, sillä laturissa on taskut, joissa pitkät latauskaapelit voi säilyttää hyvässä järjestyksessä. Myös kotiautotallissa johdoille on näin oma paikkansa eikä aikaa tarvitse hukata niiden etsiskelyyn.
Lataustehon säätö käy näppärästi kaksiasentoisella kytkimellä: Asentoa MIN käytetään normaalisti tyhjentyneisiin akkuihin ja asentoa MAX syväpurkautuneisiin akkuihin, jotka ovat lähestulkoon tyhjiä. Asentojen MIN ja MAX avulla olet valmis mihin tahansa lataustilanteeseen, olipa sitten kyseessä vain toistuvissa lyhyissä ajoissa jonkin verran tyhjentynyt akku tai melkein tyhjä akku, jonka varaus on kulunut virtaa vieviin toimintoihin kuten lasien ja istuinten lämmitys.
Auton akkulaturi pysyy pitkäänkin kestävän lataamisen ajan viileänä siihen integroidun jäähdytysjärjestelmän ansiosta. Laitteeseen asennettu sulake suojaa sitä ylijännitteeltä ja oikosuluilta. Jos satut vahingossa liittämään navat väärin päin, laite ei vaurioidu. Laturissa on tietenkin myös erillinen virtakytkin.
Laturia voi liikutella paikasta toiseen, sillä se painaa vain 13 kg. Käytännölliset pyörät helpottavat kuljettamista. Voit kätevästi vetää laturin pyöriensä varassa autolta toiselle. Näppärä kahva tekee käsittelemisen erityisen mukavaksi. Voit myös nostaa laturin kahvastaan autoon, jos haluat viedä sen säilytettäväksi jonnekin aivan muualle.